Credite comerciale si garantii
Asigurarile de garantii reprezinta o solutie financiara destinata companiilor care doresc sa participe la proceduri de achizitie publica sau societatilor care trebuie sa constituie garantii contractuale.
Aceasta forma de asigurare reprezinta cea mai buna metoda de incheiere a unei garantii, deoarece spre deosebire de scrisorile de garantie bancara, asigurarile de garantii nu implica blocarea fondurilor societatii dumneavoastra pe parcursul desfasurarii licitatiei sau a contractului incheiat cu achizitorul.
Tipuri de asigurari de garantii
- Garantia de participare la licitatie (bid bond)
- Garantia de buna executie (performance bond)
- Garantia de mentenanta (maintenance bond)
- Garantia privind sumele retinute (retention bonds)
- Garantia de returnare a avansului (advance payment bonds)
- Garantia de buna plata (payment bond)
Documentele necesare incheierii unei asigurari de garantie
1. Documentele financiare ale companiei , respectiv: ultima balanta inchisa si bilantul pe ultimii 3 ani.
2. Prezentarea companiei (activitate, experienta, detalii relevante despre structura de personal, management, capacitate tehnica, active, lista contracte finalizate si in derulare care sa sustina experienta in domeniu).
3. Numarul anuntului de participare la licitatie/cererii de oferta in cazul in care este licitatie din SEAP sau o copie a fisei de date (in cazul garantiilor de participare la licitatie).
4. Contractul incheiat intre dumneavoastra si Beneficiar/Achizitor (in cazul garantiilor de buna executie, mentenanta, sume retinute, returnare a avansului sau buna plata).